سکوهای ثابت دریایی از بدو پیدایش به دلیل نقش مهم و حیاتی خود در صنایع بخصوص صنعت نفت و گاز همواره مورد توجه محققان قرار
میانقاب های بنایی معمولاً دیوارهایی آجری یا سفالی هستند که در داخل قاب های ساختمانی به دلایل معماری به عنوان جداکننده و غیره مورد استفاده
در این تحقیق، ارزیابی تاثیر ترک و نقص ها بر ظرفیت لرزه ای بناهای گنبدی تاریخی مورد بررسی قرار است. ابتدا هدف، دامنه و روش
بررسی رفتار سازه ها در زمین لرزه های گذشته نشان می دهد که عوامل متعددی باعث آسیب پذیری سازه ها در این زمین لرزه ها
استفاده از میانقاب ها در قاب های ساختمانی، باعث تغییرات قابل ملاحظه ای در سختی، مقاومت و رفتار غیرخطی قابهای مرکب تحت بارهای لرزه ای
زلزله های گذشته نشانگر آسیب پذیری زیاد سازه های نامتقارن در بارهای زلزله می باشند. آیین نامه ها راهکارهایی را برای طراحی سازه های نامتقارن
با توجه به اهمیت عملکرد تیر پیوند در رفتار کلی قابهای مهاربندی شدهی واگرا در سالهای اخیر تحقیقات بسیاری در مورد رفتار تیر پیوند و
در این تحقیق تاثیر بکارگیری روش های کنترل غیر فعال و نیمه فعال بر کاهش پاسخ روسازه و زیرسازه پل های بزرگراهی مورب تحت اثر
علیرغم گسترش شناخت این واقعیت که امواج زلزله دارای ۶ مولفه هستند ، امروزه هنوز فرآیند تحلیل سازه ها بر طبق اصول کلاسیک مهندسی زلزله
یکی از سیستمهای رایج برای اجرای پلهای جادهای، پلهای بتنی با عرشه تیر و دال هستند.در این سیستم، عرشه مرکب از تیر و دال برای
در طول چند دهه اخیر تحقیقات بسیاری مرتبط با قطعات مستهلك كننده انرژی انجام شده است که میراگرهای ویسکوز نیز به عنوان بخشی از قطعات
با وقوع زمینلرزههای مخرب و گزارشهای میزان خسارات و تلفات رخ داده در این زمینلرزهها، توجه بیشتری سمت ارزیابی و بهسازی لرزهای سازههای موجود میرود.