در سالهای اخیر ، دیوارهای برشی فولادی بعنوان یک سیستم باربر جانبی اقتصادی و موثر مطرح بوده است. بویژه دیوارهای برشی فولادی با سختی بالای
در این پایان نامه با استفاده از اطلاعات موجود پل قوسی فلزی بابلسر، مدل اجزا محدود ساده شده ای از این پل ساخته شده و
طیف خطر یکنواخت ، طیفی است که مقادیردامنه آن درزمانهای تناوب مختلف ، ازاحتمال وقوع یکسانی برخوردارباشد .استفاده ازچنین طیفی به عنوان طیف طرح درطراحی
آیین نامه های لرره ای برای در نظرگرفتن تأثیر جنبش شدید زمین ناشی از زمین لرزه و تأثیر آن برروی سازه ها در طراحی، روش
اهیمت رابطه خرابی و شدت زمین لرزه از آن جهت که انسان همواره در تلاش است تا با شناخت از این پدیده طبیعی به مقابله
مکانیزم خرابی و آسیب های مشاهده شده در ساختمان هایی که زلزله را تجربه کرده اند نکات ارزشمندی برای مهندسین و طراحان به همراه آورده
روشهای متداول طراحی ساختمان در برابر زلزله بر مبنای شکل پذیری اعضای داخلی سازه می باشد که اغلب آیین نامه های طرح ساختمان بر این
امروزه به دلیل محدودیت روزافزون فضا وصرفه جوییهای اقتصادی برای جلوگیری ازطولانی ترشدن مسیر و افزایش ایمنی راه استفاده ازپلهای مورب اجتناب ناپذیر می باشد.موضوع
توزیع خرابی در زلزله های اخیر به روشنی اهمیت ویژگیهای جنبش زمین در حوزه نزدیک را در برآورد خطرزلزله نشان می دهد. اثر زلزله های
درصد بالایی از ساختمانهای شهری در کشور ما شامل یک سازهی بتنآرمه یا اسکلت فلزی میباشند که در آنها فضای بین قابها به طور کامل
رسهای مخلوط از انواع مصالح مخلوطی میباشند که دارای دانهبندی گستردهای بوده و در بر گیرنده مصالحی مانند رس، ماسه، شن و حتی قلوهسنگ میباشند.
مکانیزم خرابی و آسیبهای مشاهده شده در ساختمانهایی که زلزله را تجربه کردهاند، نکات ارزشمندی برای مهندسین و طراحان به همراه آورده و منجر به