ظرفیت باربری لرزه ای پی ها که در هنگام وقوع زلزله موضوعیت دارد، یکی از مهمترین موضوعات حوزه مهندسی ژئوتکنیک لرزه ای است. سارما و
پيشرفت روز افزون علم مهندسي زلزله و تجربيات زلزله هاي مختلف گواه بر پيچيده بودن رفتار سازه ها در برابر لرزشهاي زلزله هستند. و به
با توجه به گستردگی ساختمانهای نیمه اسکلت و ساختمانهای بنایی غیر مسلح در کشور، سعی گردیده در فصل اول با استفاده از منابع موجود و
با وجود استقبال روزافزون از سامانه لرزه ای قاب های مهاربندی شده با مهاربندهای متعارف پس از وقوع زمین لرزه نورتریج در امریکا و آسیب
پلهای تیر دال با پایه های میانی قابی شکل یکی از انواع پلهای متداول شهر، خصوصاً در تهران، می باشند در این نوع پلها نیروی
امروزه تجربیات به دست آمده از زمینلرزههای گذشته و نیز مطالعات صورت گرفته در این زمینه تاثیر قابل ملاحظه عوارض توپوگرافی و نامنظمیهای سطحی بر
بادبند، به عنوان نوعی سیستم کنترل غیر فعال، می تواند نقش موثری در ایجاد مقاومت سازه در برابر نیروهای جانبی مانند زلزله داشته باشد. یکی
از آن جا که از یک سو عدم برق رسانی پس از وقوع زلزله می تواند باعث خسارات ثانوی زیادی شود وشبکه توزیع برق و
اهمیت بررسی سازه های نامتقارن از آنروست که در عمل آرایش و طراحی بسیاری از ساختمانها با محدودیتهای معماری تعیین می شوند. در یک سازه
جداسازی لرزه ای در تراز پایه ساختمان ها یكی از روش های مؤ ثر در طراحی سازه های مقاوم در برابر زلزله می باشد. عمده
مؤلفه قائم زلزله در حوزه نزدیك می تواند اثرات مخربی بر روی سازه های بتنی داشته باشد.تحقیقات انجام شده نشان می دهد اعمال مولفه عمودی
تحقیق حاضر که به منظور مقایسه روش پردازش سیگنال در حوزه فرکانس (چهارطیفی) با روش توزیع زمان- فرکانس (TFD) و ارزیابی نقاط قوت روش TFD